Jalan2 cari kerja


Okeyh..
Sebelom tu Assalamualaikum buat semua...
hehe. lupe plak.
Harini nak story pasal aku cari kerja with elika..
Sebelom itu nak bgtw aku da berhenti okeyh..
malas nk jawab soalan byk2...
2 je yang mampu aku jawab..
DAH BERHENTI okeyh!!
alasannya, ......em, malas nak cerita.
so, target arini nak cari keje sbb keje yg bru ni tetiba je kate nk ttop 2 bulan..
ape kejadahnye...
ish2, bru je anta resign kt tmpt lame ni, tuptup cmpany bru ckp nk ttop 2 bulan...
itu pon staff dy yg bgtw...
hahaha. mcm2 hal...
em, malas dah nak pikir...
so, skrg just cari kerja lain je...
Nak dimulakan cerita, pagi2 bangun, si elika da ajk gi cri keja..
kebetulan dy cuti arini sbb mslh kesihatan..haha
masing2 dgn masalah cmpany masing2..nk buat mcm mne an...
so, siap2 then amik dy kt uma dy...
so, ktorg pegi cri kje..
arini dua kje ktorg pergi..tros interview...
actually, elika yg wt appoinment utk interview tp dgn aku2 sekali terjebak masok...
xpe la...smbil menyelam minum air kan...
lepas da pegi 2 interview...
ktorg amik kwn elika si Yati blik keje praktikal kt bandar...
dy ajk gi interview kt 1 tmpt ni..
cari punye cari, rupenye syarikat wakil insurans...
peh, mmg tak la kan..
aku ni bukn pandai nk cri2 org...
nak ckp itu ini...hahaha. 
si Yati da ajk masok skli....
so, nak xnk ktorg temankan jela...hahaha.
after that aku anta elika blik...
pstu aku gerak blik sme2 gn Yati sbb uma dy dekat gn uma aku...
so, moral of the story, carilah kerja dgn penuh sabar dan yakin...
InsyaAllah...boleh dpt..
doa jgn pernah putus ye adik2...
hahaha.
okeyh lah...akak da penat seharian bwk kereta...
nk rehatkan badan smbil continue buat kad jemputan...
seee ya!!!
muah muah muah... :P

No comments:

Post a Comment

 
♥ Copyright © 2014 ♥