MY BFF TUNANG

yolaaa...
Assalamulaikum ^_^
em, da lame pulak xupdate blog yg poyo2 ni....
tahap malas aku da menguasai diri la sejak kebelakangan ni...HAHA
(poyo pulak rse)
okeyh, malas nk citer pnjg...kite citer yg point je la.


citer ni bermula pada 3 MAC 2013..
apabila aku dipelawa oleh sahabat BFF aku yg sgt cantek dan comel untuk datang ke hari pertunangannya...
namenye RAWAIDAH...
actually dia  ni duduk berhampiran dengan flat lame aku dulu...
tp time tu aku xkenal dy...
lgipon dy sekolah lain...xsama gn aku.
tp tibe2 kitorg bole jumpe mase belajar diploma kat POLITEKNIK IBRAHIM SULTAN.
xsangke pulak dy bole 1 kelas dengan aku...
tp time mule2 xrapat sgt la...
dy mcm sombong...aku pon mcm sombong...HAHAHA
masing2 jual mahal..
tp pastu kami mule jadi rapat sejak duduk satu rumah sewa mase semester 3...
ntah macam mane ntah boleh terjebak duduk 1 uma...
pape pon, tu tetap kenangan...
(sory la, lari topik sikit...cter sejarah dulu ye..) J


so, mase hari majlis tu, aku da plan awal2 untuk datang dengan en.BOYFRIEND...
my BBF memang ajak dia sekali...
time aku datang tu, mmg penuh org kat dalam rumah...nak masuk pon xboleh...
so, aku duk la kat khemah...time tu pon aku tgh tggu my BFF aku si ATIKAH sampai...
dy daripada pasir gudang...
merempit datang jb..
mcm org bujang pulak...
tp nk buat cmne, en.husband dia ade kelas aritu..
so, xdpt la dtg same...
okeyh, pas org kt dalam uma da keluar gi khemah (da abis bincang la kot),
si Atikah pon datang..
kehulu kehilir cari flat uma rawaidah ni...
kelakar pulak aku tengok...
pastu aku gn atikah msok la dlm uma...
nk tgok gadis manis RAWAIDAH setelah disunting oleh kumbang idamannye...
CEWAHHH!! J
lepas da msok dlm uma tu, ktorg pon memulakan misi iaitu SNAP2...
itu sgt penting okeyh..
kitorang kan ARTIS (perasan lebih)
hahaha
tp seriusly, my BFF sgt cantek pada mase itu...
biase la, darah manis...msti lah muke berseri2... ^_^
kan kan kan??
lepas selesai tugasan, aku, atikah dan en.boyfriend pon dipelawa makan...
apa lagi, melantap ar terus...HAHA
peluang keemasan jgn dipersia2kan..
after makan, kitorg dok kejap...berbual2...n then balik.
cik rawaidah pon tgh busy buat album gambar di outdoor..
so, ktorg malas nk kacau...ktorg pon balik.
haaa, NIDIA gambar2nye...tgok la puas2...

 atikah, rawaidah, aku...
kami buddy, kami xkan berpisah...cewahh!!
HAHA

posing sakan...
itu la aktiviti aku...
xkira mase dan tempat...

haaa...ni dia en.tunang rawaidah...
same cantik same padan..

berseri2 tunang orang ni...
hahaha...

IDA & IKA
sweet moment yg xkan ku lupakan....

hantaran pihak perempuan untok lelaki

hantaran pihak lelaki untok perempuan

cantek2 kan gmbar tu semua...haha
tp yang paling xlupe sekali waktu aku nak blik...
aku terjumpe mtor lame aku..
yg selalu aku buat merempit balik skudai drpd psir gudang...
mmg xsgke...
mtor tu ayah aku jual kt member dy yang duduk uma flat Rawaidah ni...
agk sedih melihat mtor ku menjadi milik org lain....
huaaaaaaa...sedih bebs.

motor ku...kembalilah ke pangkuaanku...
tuanmu sgt rindu kt kamu...

mtor ni terlalu banyak kenangan pahit dan manis...
yg paling pahit mase aku excident kt highway pasir gudang...
smpi patah bahu kanan aku...
pape pon, kau tetap dalam ingatanku wahai mtorku...
HAHAHA...

p/s >>: buat rawaidah, selamat bertunang saya ucapkan...semoga ikatan yg dibina berkekalan hingga ke jinjang pelamin dan selama2nya...semoga tabah menempuhi hidup baru...jagalah perhubungan kamu ye...saya sentiase doakan yang terbaik buat kawan2 saya...Amin.

(erm, atikah a.k.a  et da selamat...rawaidah kjap lagi pon bakal selamat...aku BILA lagi???)
hahahaha J
kita hanya mampu merancang, tapi Allah yang menetukan segalanya..
ini pelajaran buat anda diluar sana...igt ye.
okeyh la...
assalamualaikum...


2 comments:

  1. kelako la siot part motor tu
    naseb ko x rembat bawak balik jer..
    wahahah

    ReplyDelete
  2. hahaha...
    tau xpe...
    tp nti kalau aku dtg uma ida lagi, aku standby kunci...
    ti aku leh rembat balik...HAHA

    ReplyDelete

 
♥ Copyright © 2014 ♥