Cinta dan Kasih Sayang

Assalamualaikum
selamat pagi saya ucapkan pada semua...
today, aku nak bicara pasal cinta.
(tajuk bukan main lagi....hahaha)

CINTA
Cinta pada zahirnya begitu indah...
sesetengah orang beranggapan cinta itu sebegitu.
namun ada juga sebaliknya.
itu tepulang pada diri individu masing2.
bagi aku, cinta itu merupakan anugerah yang Allah beri pada kita.
kita harus bersyukur dianugerahkan perasaan cinta dlm diri kita
cinta bukan sahaja pada ALLAH SWT..
pada IBUBAPA, pada KELUARGA, SAUDARA MARA...
tidak lupa juga cinta pada SAHABAT, pada HAIWAN dan TUMBUH2AN..
dan cinta sesama MANUSIA

bila kita cerita tentang cinta sesama manusia,
memang akan jadi lumrah pada kita untuk merasai perasaan ingin DISAYANGI dan DICINTAI 
oleh orang lain.
itu memang benar
aku sendiri ingin perasaan begitu.
selalu kita dengar orang cakap, "CINTA ITU BUTA"
memang cinta itu buta ASALKAN kita bijak dan pandai bawa cinta itu kearah yang diREDHAi Allah.
cinta yang dimulai dengan ikatan persahabatan, kemudian percintaan, pertunangan dan akhir sekali ikatan perkahwinan memang tersangat INDAH.
sbb masing2 mengotakan janji cinta yang telah dibuat.
rase sweet sangat...kn kn??
kadang2 bile kita tengok cerita cinta dalam TV or wayang,
atau bace novel cintan cintun,
yg HEROnya romantik sgt2...
kita automatik jadi suke dan teringin nak BOYFRIEND cenggitu...
tapi realiti dalam kehidupan sekarang ni, ada ke lelaki sebegitu romantik seperti dalam novel or cerita??
kalu ada, berapakah peratusnya??
hahaha...wallahualam.
itu tanye pada diri masing2 sebab manusia ni rambut je sama hitam tapi hati lain2.
kita xtau kn..
kadang2 ada yg romantik sangat...
kadang2 ada juga yang sayang tapi xtunjuk...
cm mana tu kan??
apa2 pon...cinta itu tetap akan hadir.
cepat atau lambat itu bukan kerja kita.
TUNGGU jela.
itu je yang mampu cakap

apa2 pun, aku bersyukur sangat dianugerahkan perasaan cinta ini pada si dia.
aku doakan agar hubungan kami akan berkekalan hingga ke ikatan perkahwinan dan SELAMANYA.
AMIN...

terima kasih la yop sudi bace..huhu.

assalamualaikum
bye sume.

2 comments:

  1. wow!! sejak bile jadi doktor C.I.N.T.A nieh??
    btw.. sunguh memunasabahkan diri n aku doa kan ko n si dia hingga ke jinjang pelamain.. aminn

    ReplyDelete
  2. hahaaha...
    aku jdi dokter CINTA sejak da berkurun asyik bertapa di uma je... :)
    btw, thanks ye syg...aku pon akn sllu doakan yg terbaik tok ko jugk.
    okeyh..

    ReplyDelete

 
♥ Copyright © 2014 ♥