My cousin's engagement




Assalamualaikummm
hola hola...
arini sihat x korang sume??
harap sihat la ye...
AMIN

now, aku kat rumah jela..
cuti2 raya cina ni tak tahu nak pegi mana la...
oppsss!! sblom trlambat, aku nak ucapkan happy chinese new year pada sume warga2 yang berbangsa cina...
hope korg happy2 ye gn keluarga dan org yg tersayang...

semalam 10hb februari bersamaan dengan ari ahad, cousin aku tunang kt MERSING.
cousin aku tu lelaki...
actually dia cousin belah my mom..
so, kitorg ni datang untuk jadi wakil bagi pihak dia untuk minang gadis pilihannya...
cewahhh~ ahahaha
my mom da berangkat pergi dulu with my aunty sehari sebelom majlis...
means ari sabtu lah...
aku, my sister, my young brother n my father berangkat ari ahad...
kol 7 pagi
pagi kol 6 ktorg da bgun..
mandi, solat n bersiap...
pastu gerak..
sblom gerak, ktorg singgah SARAP dulu kt kedai...
sarap?? (pe benda tu??)
hahaha...means breakfast la...
shortform bagi SARAPAN..
(suke suki aku je men short2)

kol 7.30 tros gerak...takot lambat smpi...
pagi tu ade wat tahlil sikit kt uma dia...
actually tahlil arwah for my late uncle
petang sikit baru anta rombongan.




mcm yg korg npk..time ni da nk masok area kota..
n macam biasa, my dad yang bawak kete...hihi.



hujan pulak...aduyai.
em, time tu risau sgt...mate rase nk tdo je cos mlm tu tido kejap sgt..
tp disebabkan aku ni mmg tkot gi mersing, aku gagahkan jugk mateku..
knpe perlu takot??
sbb jalan kt mersing tu cam ular
bengkang-bengkok..
seram sgt....serius bebs!!
lagi un jalan kt situ, mmg banyak lori2 treler2 besar...
cos jalan tu lah jalan yang menghubungkan pantai timur gn selatan...
aku ni pon jadi fobia sgt sejak excident motor dulu...hihi.
APTB ~ ahaks!!!



ni aku, akk aku n cousin2 aku...huhu.
posing jela kejenye...
mmg da jdi lumrah kehidupan...
hahaha
time ni lom gerak lagi...tgu hujan reda...



time ni ktorg da smpi uma pihak pnpuan.
wlupon hujan xreda lagi, kitorg redah je...
peduli ape...hihi.
macam yg korg tgok, ramai x yg dtg??
rombongan kami ni pon dah mencecah lebih 10 kereta...
sesak uma pihak ponpuan dibuatnya...
hahaha.
mcm bawak rombongan kahwin je...
ape2 pon...WARISAN MINAHHASSAN is the best.
luv u olsss..muahaha.

aku wif ira

fatin wif ain

mse ni tgh bincang2 kedua2 pihak..
my dad jadi tukang runding bgi pihak lelaki...
hohoho...hebat tak?
ktorg pon xdgr sgt..so, snap la kjenye...haha


taraaaa....ni dia gadis pilihan cousin aku...
chantek x??actually dy ni bakal cikgu..
mmg cocok sgt gn cousin aku yg kje kt pelantar minyak LABUAN...
same2 cantek, sama2 padan n sama2 pandai..
haha.



pas bincang2 n sesi sarung cincin...
ktorg sume melantap la...
pihak pnpuan da sediakan majlis makan2 utk pihak lelaki n tetamu yg dtg..
peace semua!!


hah...da mcm keje kawin pulak kn...
siap bagi bende alah nie... :)
papepon, thanks la sgt2 yep...

buat cousin aku n gadis pilihannya,
aku ucapkan selamat bertunang...
moga ikatan dapat diteruskan smpai ke jinjang pelamin n selamanya..


okeyh la, sampai sini jela...
ti ade story aku update lagi...
bye sume...
assalamualaikum...
peace yoo!!

No comments:

Post a Comment

 
♥ Copyright © 2014 ♥