Sahabat Selamanya

Assalamualaikum....
ari ini tidak ada pape nk dibualkan tapi just nk buangkan mase BORING ni je.
bile tgok tajuk pon dah tahu aku nk cerita psal ape kan...

ok..pape pon dengarkanlah...~

SAHABAT
dikala aku ketawa, kau turut sama ketawa denganku,
dikala aku sepi, kau sudi menjadi temanku,
dikala aku sedih, kau sudi meminjam bahumu kepadaku,
aku berasa sungguh bertuah mempunyai sahabat sepertimu,
pabila aku terkenangkanmu, pasti akan ku tatap gambarmu,
pastiku telefon atau mengirimkan sms kepadamu,
jika kau tahu betapa rinduku padamu, pasti kau merasa bahagia sepertiku,
padaku kau ibarat seperti mutiara yang tak ternilai harganya,
bukan sampah mahupun kaca,
tidakku pernah melupakanmu walau sedetik saatnya,
meskipun banyak suka dan duka,
kita tetap laluinya bersama-sama...
aku berharap persahabatan kita ini tidak terhenti sampai disini sahaja..
izinkan aku untuk menjadi sahabatmu buat selama2nya..
dari sahabatmu yang tercinta ~

hahaha...best x sajak or puisi ni??
mengarut2 je aku ni kan....
tapi aku hadiahkan sajak ni kepada siapa2 yang menghargai sahabatnya.

Erm~
bile cerita pasal sahabat ni,
banyak manusia yang kita boleh jumpa...
ada sahabat yang boleh kongsi suka dan duka bersama2..
ada sahabat yang hanya mengambil kesempatan keatas kita...
ada juga sahabat baik didepan namun jahat dibelakang...
namun nasihat aku, berhati2lah memilih kawan...
carilah kawan yang dapat membimbing kita kejalan yang baik...
bukan sebaliknya.
tapi apa2 pon...baik atau jahat, mereka tetap pernah menjadi sahabat kita.


ape2pon renung2kan dan selamat beramal..
:)
okeh semua.

Assalamualaikum.


4 comments:

 
♥ Copyright © 2014 ♥