Tak sangka



Assalamualaikum

Hari ini penat sangat...
Hahaha...bukan buat apa pon, cuma pergi taman area tempat saya ini.
Apa yang bestnya?
Actually tak ada best pon tapi cuma tak sangka.
Maklumlah, sejak duduk rumah ini, motor pon tak ada, kereta? Haih, lagilah tak ada.
So, harini saya naik bas sorang2.
Sejak kebelakangan ini, macam da biasa pulak naik bas. Haha.
(terpaksa kena hidup berdikari okeyh)
em, saya just nak pergi bank-in duet dekat Maybank.
(wah, dah pandai pulak ni)
serius, memang tak sangka.
Saya ini tak pernah bank-in deposit cash sorang2.
Bukan yang mesin punye tau tapi yang manual. isi Slip tu.
Selalunya saya pergi dengan ayah, takpon dengan member je.
Itu pon sebab time belajar dulu.
Yelah, politeknik saya ni kena bayar duet pengajian sendiri punya.
Bukan pakai sistem potong daripada duet PTPTN, macam dekat universiti tu.
so, sejak daripada tu, dah pandai dah.
tapi itu pon, pakai bank Islam.
sekarang ini, nak pergi Maybank Okeyh. Form Slip Desposit Cash tu pon agak berbeza dengan yang bank Islam punya.
So, agak terkial2 sikitlah..Hahaha.
Ada jugaklah tanya orang sikit2..bohong lah kalau tak ada kan..
lepas dah pergi kaunter dan semua bagai tu, cepat2 keluar. 
Alhamdulillah, semua berjalan dengan lancar. Hehe.
Mesti korang tertanya kan, kat siapalah orang yang aku pergi bank-in tu.
Actually, saya ada beli barang dekat internet iaitu facebook.
Mula-mula macam takot jugak kan nak beli online.
Takot kita dah bank-in duet tapi barang tak sampai...betol tak?
Tapi Alhamdulillah, barang dah sampai pon. Orang tu da pos sehari sebelom saya bank-in.
Cuma mase barang sampai, tak ada siapa kat rumah.
So, esok terpaksalah pergi Pos Laju untuk tuntut balik.
Actually, bukan barang papa pon, saya just beli ubat untuk Resdung.
Untuk kesihatan, apa pon saya sanggup.

Em, lepas tu, jalan2 dekat Jusco...then balik naik bas lagi.
tapi serius, bas dekat sini memang susah nak dapat.
Terpencil sangat ke tempat saya ni, haish.

So, itu sahajalah pengalaman tak sangka saya tu.
Bukan special sangat pon.
dan bukan nak berlagak papa pon..just nak kongsikan bersama kamu2 semua.
Jangan Marah yep. Hahaha.
Wassalam



No comments:

Post a Comment

 
♥ Copyright © 2014 ♥