Ubat Resdung


Assalamualaikum buat pembaca diluar sana..

Hari ini admin nak berkongsi mengenai 1 ubat...buat pengetahuan semua, admin memang mempunyai penyakit resdung. Admin perasan yang admin start kena resdung ini sewaktu admin berada di semester 2 time belajar dulu. Kalau tak silap admin, masa itu tahun 2010. Cuba bayangkan, dah 3 tahun lebih admin bertarung dengan penyakit resdung ini. Seriusly, memang rasa seksa sangat-sangat. Tiap pagi kena bersin, hidung berair, mata dengan hidung gatal-gatal, banyak lagilah. Masa itu, admin langsung tak ada makan ubat apa-apa. Sekarang ini, baru nak berjinak-jinak untuk mencari ubat resdung ini. Yelah, resdungkan boleh membawa bahaya. Yang paling takut sekali, resdung ini boleh menjadi kanser jika dibiarkan. Ish, seram. Sebab itulah, admin cepat-cepat nak cari ubat resdung ini.

Admin selalu tengok ada rawatan resdung asap yang buang lendir hingus itu. Actually, admin memang tak pernah cuba. Admin ini seorang yang penakut. Tapi, dalam takut-takut jugak, admin pernah cuba rawatan resdung asap yang tak keluarkan lendir hingus tapi dia just keluarkan hama resdung. Rawatannya bernilai Rm30.00 untuk satu kali sesi. Tapi itu mengikut kepada harga yang kedai itu tawarkan. Setiap peniaga, lain harganya. Kadang-kadang ada yang bernilai Rm40.00 atau RM50.00 untuk satu kali sesi bagi rawatan asap hama atau asap lendir. Untuk rawatan asap hama ini memerlukan banyak sesi. Itu daripada apa yang peniaga kedai yang admin pergi itu. Seriusly, admin memang tak mampu nak buat rawatan begini. Kadang-kadang admin rasa membazir pulak. Tapi, itu semua bergantung kepada individu masing-masing. Kalau anda ada duet, bolehlah buat rawatan asap ini. Rawatan ini memang ada dimana-mana sahaja. Jangan risau. ^_^

Okeyh, sekiranya anda takut atau tidak mempunyai bajet yang besar untuk mengubati penyakit resdung ini, bolehlah cuba ubat resdung Al-Taqwa Resdung atau Mujarab Resdung Plus. Ubat ini berbentuk kapsul. Admin dapat tahu mengenai ubat ini melalui facebook. Cuba lihat gambar dibawah:

 

Ini dia ubatnya..Apa perbezaan antara kedua-dua ubat ini? Actually, ubat Mujarab Resdung Plus yang berwarna oren ini lebih sesuai untuk pesakit resdung pada tahap biasa. Manakala Al-Taqwa Resdung ini pula untuk pesakit resdung pada tahap yang teruk. Kedua-dua ubat ini sangat bagus. Admin pula makan ubat Al-Taqwa Resdung sebab penyakit resdung admin sangat teruk rasanya. Admin baru makan 4-5 biji...so, nak kata perubahan tu, admin tidak tahu sebab admin tak perasaan. Tapi my mom said, admin dah kurang bersin. Peniaga yang jual ubat ini pon kata, actually dalam seminggu kita dah boleh nampak perubahannya. So, admin akan sentiasa bersabar. Demi kesihatan, admin sanggup lakukan apa sahaja. Tak salah jika kita mencuba. Betol tak??



14 comments:

  1. salam, ika boleh cuba produk keluaran felinna, CMCure bagus untuk rawatan resdung, saya pun tgh guna sekarang. Check this outhttp://azkisya.blogspot.com/2013/07/cmcure-penawar-resdung-terbaik.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke??insyaAllah..ti saya tgok produk tu dulu..
      lau berkenan, saya beli...

      Delete
  2. Assalamualaikum , saya dah beli beberapa botol memang mujarab yg kotak oren.saya kategori tahap kronik gak tapi makan mujarab resdong plus oren tu terus takde selsema dan bersin serta bau bila bersin dah..tapi kedai yg jual tu plak kene serbu org KKM so tak leh jual...kalau nak kene beli kat Mydin kata penjual tu...hmmm dah ada ubat ok kene band lak..takde side effect apa2 pun skrg ni ok je saya makan dah banyak botol dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...syukurlah. kita hye mampu usaha...Usaha slgi kita mampu.

      Delete
    2. Ubat tersebut ifect pada badan.sata mkn 2 biji badan terus lemah.pening 3 hari x hilang.pi klinik buat ujian darah nyata product tersebut menrbahaya.boleh sugestion saya no sayrikat n.product dibuat sebba saya nak saman

      Delete
  3. salam..saya nak tahu dari mna saya boleh 2dozen al taqwa.boleh bagi saya fon no.tkasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Md Ismail, dah dapat contact number untuk Al-Taqwa tak?

      ni : 019-513 7703

      Delete
  4. Salam. Tumpang tanya Al taqwa ni ade kelulusan kkm ke?

    ReplyDelete
  5. Saya tak sakit selesma atau resdung, tapi penyakit saya teruk lagi iaitu psoriasis seluruh badab kaki tangan kepala .Cuma muka sja yang tak de. Suatu hari ada abang ipar saya kenalkan obat resdung at-taqwa ini. Saya pun tak sabar lagi nak coba maklum dah 3 tahun sakit psoriasis ini Allah sja yang tahu cam ne sakit nya dan tak selesanya. Saya pun suruh isteri saya beli kat kedai alhamdulilah terjumpa juga obat ini. Saya makan sebiji waktu pagi dan sebiji petang tunggu hasilnya .tapi sudah waktu pagi esoknya saya berfikir badan saya yang teruk kulitnya ini tak mungkin cukup untuk makan 2 biji sehari. Lalu saya nekat makan 6 biji sehari iaitu 2 pgi 2 tengah hari dan 2 malam. Alhamdulilah selepas itu saya rasa hasilny yang menakjubkan kulit saya yang merah bersisik itu mula membaik dengan cepat Cuma 2 hari makan obat ini dan saya pun bersemangat terus makan obat ini dengan cara saya. Alhamdulilah dengan izin Allah Sekarang sudah seminggu makan obat ini psoriasis saya sudah 98% sembuh. Cuma tinggal bekas capak saja itu pun sudah memudar.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua...

    Saya ade menjual produk rawatan resdung tanpa terapi. Sgt2 berkesan utk merawat masalah gatal-gatal hidung, bersin, migrain, jerawat, gatal2 kepala, gmbut gugur, alahan pada makan laut dan mcm2 lagi. Kalau berminat boleh order. Penghantaran adalah PERCUMA.. Untuk maklumat lanjut mengenai produk boleh like page saya https://www.facebook.com/mudahnyauntukcantik atau bole PM saya di talian 013-5333987.

    ReplyDelete
  7. Salam.

    Saya ada menjuat produk resdung Bella Formula Sinus Cure RM38 .untuk sebarang pertanyaan boleh lah hubungi @sms/wasup di 0124565332

    ReplyDelete
  8. Salam.

    Saya ada menjuat produk resdung Bella Formula Sinus Cure RM38 .untuk sebarang pertanyaan boleh lah hubungi @sms/wasup di 0124565332

    ReplyDelete
  9. saya pun makan Mujarab resdung plus. memang mujarab. bersin dan gatal2 takda dah. sy beli dekat blogger jugak. cik eyla nama dia. kalau korang nk, contact no dia. 013-531 4483.

    ReplyDelete
  10. At taqwa resdung ni ade tiruan ker?. Yg kawan mkn sekarang ni dia punya mengantuk dah mcm mkn atarax 25mg. Pastu cepat marah lak tu. Mkn yg botol sblm ni ok jer

    ReplyDelete

 
♥ Copyright © 2014 ♥