Kek Coklat Kukus


Assalamualaikum

Sekarang, saya nak kongsikan resepi kek coklat.
Resepi ini saya dapat daripada mak saya.
Tapi, saya masih belum ada kesempatan untuk buat kek ini sendiri.
Just tolong-tolong tu pernah lah...hehe.
Khas buat kawan saya Aiza yang mintak resepi ini.

Jom lihat resepinya.

KEK COKLAT KUKUS


Bahan-bahannya:
Bahan A >
  • 1 Cawan serbuk koko
  • 1 Cawan minyak masak
  • 1 Cawan susu cair
  • 1 Cawan gula pasir
Bahan B >
  • 1 Cawan susu pekat
  • 2 Biji telur
  • 1 Sudu teh esen vanilla
Bahan C >
  • 1 1/4 Cawan tepung gandum
  • 1 Sudu teh Bicarbonate
  • 1 Sudu teh Baking Powder

Cara-caranya :
  1. Masak bahan A sehingga mendidih dan sejukkan.
  2. Pukul adunan bahan B seperti biasa.
  3. Masukkan adunan bahan B ke dalam bahan A dan pukul.
  4. Masukkan bahan C ke dalam adunan A&B tadi.
  5. Kemudian, masukkan ke dalam bekas dan kukus selama 45 minit.
  6. Sejukkan dan hidang.
harap maaf. Gambar diatas diambil daripada internet.
buat masa ini, saya tidak ada simpanan gambar untuk kek coklat kukus ini.

Selamat mencuba dan menjamu selera ye...^_^

No comments:

Post a Comment

 
♥ Copyright © 2014 ♥